Maatwerk tuning
VAG DSG of Stronic automaat
Voor alle DSG en Stronic versnellingsbakken van VAG kunnen wij u een software aanpassing bieden. Dit is een zeer interessante aanvulling op de tuning van het motormanagement. In een aantal gevallen is het aanpassen van de DSG software zelfs noodzakelijk om het extra koppel te kunnen verwerken. Onderstaand treft u enkele mogelijkheden welke wij u kunnen bieden voor uw DSG of Stronic.
DSG Stage1
- De basis stage 1 omvat het verhogen van de koppelbegrenzer in de DSG software incl het verhogen van de schakeldruk.
- Proline Engineering kan deze verhogen zodat de DSG versnellingsbak het motorvermogen beter kan overbrengen zonder verlies van stabiliteit en duurzaamheid van alle mechanische componenten en hardware van de DSG versnellingsbak.
- De stage 1 DSG optimalisatie wordt vooral geadviseerd in combinatie met een motormanagement optimalisatie. In deze combinatie kunt u een interessante korting krijgen.
- Tevens bieden wij de nodige mogelijkheden om de DSG verder naar uw wens af te stellen.
DSG Stage2
- Schakeltijd optimalisatie
Door het optimaliseren van de schakeltijd van de DSG reageert deze sneller en progressiever. Schakeltijden worden gemiddeld 20 tot 30% sneller dan af fabriek. Bij half gas tot vol gas is er een snellere reactietijd waar te nemen van bijna 70%. Met een geoptimaliseerde schakeltijd heb je tevens een verbeterde flipper reactie tijd tot wel 40% in Manuele modus. - Toeren begrenzer en Schakelmomenten
Door het aanpassen van de schakelmomenten heb je meer controle over het vermogen van de motor in het hoger toeren gebied. Wij kunnen de RPM limiters aanpassen van de DSG, hierdoor worden de automatische schakel momenten in Sport mode en Drive mode aanzienlijk geoptimaliseerd. - Automatisch opschakelen
In de M mode kan bij volgas de automatische opschakeling naar hogere versnelling uitgezet worden, Hierdoor kun je indien gewenst tot aan de toerenbegrenzer van de motor schakelen. In de S mode wordt dmv de “overide” met de flippers automatisch van de verhoogde toeren begrenzers gebruik gemaakt. Met deze aanpassing kun je dus in S mode in een hoge of lage versnelling rijden, op lage snelheid. Zonder het heen en weer gevlieg van het toerental. In de D mode blijven dan de opschakel momenten en kick-down settings behouden. - Launch Control
Een perfecte launch wordt gerealiseerd bij een goede 0-100 acceleratie tijd. Wij kunnen de launch control verder aanpassen binnen de veiligheidsmarges waardoor je tijden nog beter worden.
Verdere mogelijkheden
DSG optimalisatie
- S-Mode
– Aangepaste RMP limiter configuratie
– Schakeltijd optimalisatie tot wel 20-30%
– Automatisch schakelmoment optimalisatie
– Geen automatische kick-down of opschakeling
– Mogelijkheid om in hoge of lage versnelling te rijden bij lage snelheid
– Launch control activatie en optimalisatie - D-Mode
Aangepaste/vernieuwde RMP limiter configuratie
Automatisch schakelmoment optimalisatie
Schakeltijd optimalisatie tot wel 20-30% - M-Mode
– Geen automatische kick-down of opschakeling
– 40% flipper response optimalisatie
– Launch control activatie en optimalisatie
– Verhoogd maximum koppel